Minna Houvinen

Minna Huovinen som hon heter är en väldigt glad tjej som tar livet i sin egna takt. Man kan säga att Minna är en väldigt lugn person och hon gör det hon behöver göra. Jag tycker att hon har en härlig inställning till saker och hon är en schysst kompis. Hon går i min parallell klass i 9:an på Örsundsbroskolan. (Hon är alltså född 1995). Hon kämpar på bra i plugget och är riktigt duktig på språk! Hon pratar jätte bra tyska och är även en hejjar på franska och engelska. Eftersom att hennes släkt är från finland så kan hon även lite finska. Nu har hon valt till gymnasiet och ska gå Samhällskunskap på Jensen gymnasium. Vilket passar henne perfekt! Minna är även ett riktigt datasnille och hon är väldigt bra på att fixa kodmallar och andra tekniska saker på hemsidor. (Fråga inte mig vad hon gör, det ända jag vet är att hon gör det bra!). Hemma bor Minna med sina två föräldrar (päron som hon brukar säga), sin lillasyster och deras två söta (tjocka), lurviga, gråa kaniner. Hon älskar verkligen att läsa böcker, hon har en hemlig talang och det är att hon läser ut böcker väldigt snabbt. Jag skulle inte kunna räkna upp hur många hon skulle kunna läsa ut på en vecka. (Hon klagar även på att jag läser för långsamt).
 
Minna kom med i styrelsen 2011 och sitter med som ledamot. Hon är en engagerad styrelse medlem som alltid vill göra sitt bästa. Vilket är en otroligt bra egenskap! Hon är absolut inte farlig överhuvudtaget och om man vill fråga någonting så ska man gå direkt till Minna. Hon har alltid tid för en smaskig fråga! Jag tror att Minna kommer klara arbetet i styrelsen galant och att hon kommer sitta kvar ett par år till. Alla behöver en engagerad människa som henne!
 
Minna rider på Säva två gånger i veckan, i måndags gruppen klockan 18.00 och i den första hoppgruppen på fredagar. Minna älskar att vara i stallet och hon hjälper gärna till om man har något som man vill ha hjälp med. När hon är i stallet så sitter hon gärna i klubbis och pratar ett tag innan hon går och fixar iordning hästen som hon ska rida. Minna följer gärna med på tävlingar för att heja fram alla som är med. Vilket är riktigt roligt! Hon missar verkligen inte en enda tävling som något Säfva ekipage är med på. Hon har alltid koll på resultat och startlistor!
 
Viktig fakta om Huovionen:
 - Hon sover ibland middag när hon kommer hem.
- Hon har en väldigt söt isbjörn som följer med henne när hon ska bort. (Hon sover alltid med den)
- Hon ska egentligen ha glasögon men de använder hon inte.
- Hon älskar godis, chips m.m, alltså en riktig gottegris.
- Hon älskar rock (vilket man inte kan tro)
- Hon kollar på Vampire diaries, alla CSI serier som finns, The legend of the seeker, True Blood m.m
 
Ja, det var allt om min kära kompis Minna!
Var aldrig rädd för Minna och frukta inte att fråga henne saker, hon kommer kämpa till det sista för att ta reda på allt det du vill.
Fin poesi, allt kanske inte stämmer i den meningen men iallafall det jag vill säga är att hon inte är farlig utan en riktig gosebjörn!

Information av Michelle

Kommentarer

Skriv något här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig?

Om du har, skriv din E-postadress här: (Bara vi ser)

Har du någon blogg/hemsida? Skriv den här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0